مبلمان خانگی و اداری

فروشگاه اینترنتی مبلمان خانگی و اداری

مبلمان خانگی و اداری

فروشگاه اینترنتی مبلمان خانگی و اداری

فروش آنلاین انواع محصولات چوبی سرویس خواب | مبل | بوفه | میز ناهار خوری | تخت خواب | ساعت ایستاده | گرامافون | میز و صندلی اداری | میز تلویزیون

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

دکوراسیون اتاق پذیرایی یکی از مهم‌ ترین قسمت های طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل است .

دکوراسیون اتاق پذیرایی یکی از مهم‌ ترین قسمت های طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل است . از آنجایی که اتاق پذیرایی مهم ترین و حساس ترین نقطه منزل و مرکز توجه آن محسوب می شود باید در چیدمان و طراحی دکوراسیون آن نهایت دقت و توجه خود را به کار گیرید . دکوراسیون این مکان می تواند در حال و هوای منزل تاثیر زیادی داشته باشد و اگر در چیدمان آن وقت و انرژی زیادی صرف کنید می تواند دید مهمانان را نسبت به سلیقه شما مثبت جلوه دهد و شما را تحسین کنند . برای اینکه یک دکوراسیون جذاب و شیک داشته باشید باید وسایل آن را با دقت و آگاهی کامل خریداری کنید و هر کدام را در جای صحیح و مناسب خود قرار دهید .

 

دکوراسیون اتاق پذیرایی
دکوراسیون اتاق پذیرایی

 

انتخاب سبک مناسب

برای شروع به چیدمان دکورسیون پذیرایی ابتدا باید یک سبک مناسب را با توجه به علاقه و سلیقه ای که دارید انتخاب کنید . دو سبک مدرن و کلاسیک از سبک های دکوراسیون داخلی هستند . در سبک دکوراسیون مدرن از خطوط صاف و مستقیم استفاده می شود در این سبک از طرح های ساده برای مبلمان استفاده می شود و رنگ های براق و شفاف بیشتر استفاده می کنند . سبک دکوراسیون کلاسیک همان سبک سلطنتی است که در آن از تجملات و زرق و برق به مقدار زیادی استفاده می کنند . برای سبک کلاسیک باید مبلمان سلطنتی خریداری کنید و از وسایل و تزیینات پر زرق و برق استفاده کنید .

توجه به ابعاد فضای پذیرایی

بعد از اینکه سبک مورد نظرتان را انتخاب کردید باید به خرید وسایل مورد نیاز برای چیدمان دکوراسیون بروید . قبل از رفتن به خرید حتما ابعاد فضای پذیرایی را اندازه گیری کنید و با توجه به ابعادی که در اختیار دارید وسایل و مبلمان را انتخاب کنید . اگر اندازه وسایل متناسب با ابعاد فضایی که در اختیار دارید نباشد هم در چیدمان آن به مشکل بر می خورید و هم دکوراسیونتان زیبا و مطلوب از آب در نخواهد آمد .

دکوراسیون اتاق پذیرایی
دکوراسیون اتاق پذیرایی

چیدن مبلمان در اتاق پذیرایی

چیدمان مبلمان در پذیرایی اهمیت زیادی دارد و می تواند دکوراسیون پذیرایی را به طور کلی تغییر دهد . امروزه در همه ی خانه ها ، حتی منازل و آپارتمان های کوچک مبلمان جز وسایل اصلی و جدایی ناپذیر اتاق پذیرایی هستند . موضوع مهم چیدمان صحیح مبلمان در پذیرایی است ، ممکن است بعضی افراد مبلمان زیبا و گران قیمتی خریداری کنند و آن را بطور صحیح و با اصول خاص چیدمان مبلمان نچیده باشند همین باعث می شود دکوراسیون زیبایی نداشته باشند و دکوراسیونی که مدنظرشان بوده را ایجاد نکرده باشند . برای چیدمان بهتر مبلمان قواعد زیر را رعایت کنید .

  • برای چیدمان مبلمان دقت کنید که مبل ها را با توجه به مرکز فضا بچینید و از قرار دادن قطاری آنها در کنار دیوار پرهیز کنید چون اینکار باعث می شود فضای پذیرایی شبیه به یک ایستگاه قطار شود و زیبایی خاصی نداشته باشد .
  • در کنار مبلمان از اکسسوری و تزیینات زیبا مثل تابلو های هنری و مجسمه ها استفاده کنید تا فضا از بی روح بودن دربیاید و جان بگیرید . دقت کنید وسایل تزیینی هم مطابق به سبک دکوراسیون فضا انتخاب شده باشند و هماهنگی کامل داشته باشند .
  • اگر یک پذیرایی بزرگ دارید که پنجره های زیادی دارد مبلمان را در مرکز فضا طوری بچینید که مبل ها روبروی هم باشند و فاصله بین آنها به اندازی باشد که افراد به راحتی بتوانند با هم گفتگو کنند .
  • برای فضاهای پذیرایی کوچک بهتر است از مبلمان کلاسیک و ساده انتخاب کنید که جای کمتری بگیرند و رنگ آنها را از بین رنگ های روشن انتخاب کنید تا فضا بزرگتر دیده شود . هر چه فضا خلوت تر باشد هم آرلامش بیشتری دارد و هم زیباتر و شیک تر است .

 

چیدمان مبلمان
چیدمان مبلمان

 

محل قرار دادن تلویزیون در اتاق پذیرایی

تلویزیون معمولا نقطه کانونی پذیرایی است و باید در محلی قرار داده شود که رفت و آمد کمتر باشد تا افراد با آرامش بیشتری از تماشای آن لذت ببرند . اگر تلویزیون در راستای محور طولی اتاق قرار داده شود بهتر است و به شما این امکان را می دهد که مبلمان را به صورت بهتری بچینید .

نورپردازی اتاق پذیرایی

نورپردازی یکی از اصول مهمی است که در دکوراسیون پذیرایی اهمیت زیادی دارد . نورپردازی صحیح و اصولی فضا را زیبا و چشمگیر خواهد کرد . برای نورپردازی پذیرایی باید از منابع نور مختلف استفاده کنید تا رنگ ها نمایان شوند و جلوه بیشتری به محیط بدهند . برای جلب توجه مهمان ها کانون تمرکز نور پذیرایی را روی میز پذیرایی در نظر بگیرید . لوستر های زرق و برق دار برای پذیرایی خیلی مناسبند ولی لامپ های ولتاژ بالا استفاده نکنید چون نور آنها چشم را اذیت می کند .

 

چیدمان پذیرایی
چیدمان پذیرایی

 

  • ۹۹/۰۸/۰۶
  • مهشید سهیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی