مبلمان خانگی و اداری

فروشگاه اینترنتی مبلمان خانگی و اداری

مبلمان خانگی و اداری

فروشگاه اینترنتی مبلمان خانگی و اداری

فروش آنلاین انواع محصولات چوبی سرویس خواب | مبل | بوفه | میز ناهار خوری | تخت خواب | ساعت ایستاده | گرامافون | میز و صندلی اداری | میز تلویزیون

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

انتخاب مدل و رنگ کابینت آشپزخانه یکی از دغدغه های همه ی خانم هاست . امروزه تنوع زیاد مدل و طرح کابینت انتخاب را دشوار کرده است .

انتخاب مدل و رنگ کابینت آشپزخانه یکی از دغدغه های همه ی خانم هاست . امروزه تنوع زیاد مدل و طرح کابینت انتخاب را دشوار کرده است . آشپزخانه قلب خانه است و دکوراسیون آن اهمیت زیادی دارد مهم ترین وسیله ای که در آشپزخانه قرار می گیرد کابینت است که با انتخاب مدل مناسب آن هم دکوراسیون آشپزخانه شیک و زیبا خواهد شد و هم دسترسی به وسایل راحت تر فراهم می شود .

 

کابینت آشپزخانه
کابینت آشپزخانه

 

انواع کابینت

کابینت ها به طور کلی به دو نوع فلزی و چوبی تقسیم بندی می شوند کابینت های چوبی شامل چهار دسته چوبی ، ام دی اف ، هایگلاس و ممبران هستند . کابینت های فلزی به دلیل معایبی از جمله زنگ زدگی در برابر رطوبت دیگر رواج ندارند و کابینت های چوبی جای آنها را گرفته اند .

کابینت چوبی : چون چوب وزن زیادی دارد کمتر در ساخت کابینت از آن استفاده می شود . علاوه بر سنگینی ، کابینت تمام چوب قیمت بالایی نیز دارد و استفاده از آن بصرفه نیست .

کابینت ام دی اف : مواد اصلی استفاده شده در ساخت کابینت های ام دی اف نئوپان است که دارای یک روکش است . کابینت های ام دی اف جایگزین کابینت های تمام چوب و فلزی هستند . کابینت های ام دی اف از نظر ظاهری زیبا هستند و تنوع رنگ دارند و همچنین در برابر ضربه مقاوم هستند . عیب این کابینت ها این است که قیمت بالایی دارند و و ساخت و نصب آنها زمان بر است .

کابینت هایگلاس : کابینت های هایگلاس شبیه کابینت های ام دی اف هستند ولی دارای سطح براقی می باشند که به آنها زیبایی بیشتری می بخشد . کابینت های هایگلاس به دلیل اینکه سطح صاف و براقی دارند به راحتی تمیز می شوند و همچنین سطح آنها ضد خش می باشد طرفداران زیادی در بین خانم های خانه دار دارند . قیمت این مدل کابینت ها بالاتر از مدل های ام دی اف است .

کابینت ممبران : این کابینت ها که به کابینت های سه بعدی نیز معروف هستند از مدل های جدید کلاسیک هستند که با دستگاه CNC بر روی سطح رویی آنها حکاکی می کنند و یک لایه ضد آب روی آنها کار می شود .

 

انواع کابینت آشپزخانه
انواع کابینت آشپزخانه

 

کابینت آشپزخانه کوچک

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک کار خیلی راحتی نیست و احتیاج به دقت و زمان بیشتری دارد . در آشپزخانه کوچک باید به گونه ای عمل کنیم که از فضای موجود حداکثر استفاده را ببریم . می توانیم طراحی کابینت ها را طوری انجام دهیم که کابینت ها تا سقف ادامه داشته باشد و یا از کشوهای ریلی و تاشو استفاده کنیم که د مواقع ضروری باز شوند و مورد استفاده قرار گیرند . در آشپزخانه های کوچک رنگ کابینت ها را از رنگ های روشن و شفاف انتخاب کنید تا فضا بزرگتر و دلبازتر بنظر بیاید . کابینت‌های هایگلاس سفید رنگ بهترین نوع کابینت برای آشپزخانه های کوچک هستند .

 

کابینت آشپزخانه کوچک
کابینت آشپزخانه کوچک

 

کابینت آشپزخانه سفید

رنگ سفید حس پاکی و تمیزی را القا می کند ولی کابینت آشپزخانه سفید را هر کسی نمی پسندد و برای هر آشپزخانه ای مناسب نیست . برای آشپزخانه هایی که رنگ آنها تماما سفید است کابینت سفید استفاده نکنید چون فضا بی روح و کسل کننده می شود . کابینت آشپزخانه سفید را از جنس ام دی اف با روکش ‌هایگلاس می سازند همچنین کابینت‌های ام دی اف با روکش ممبران در رنگ سفید نیز زیبایی خاصی دارند . کسانی که طرفدار کابینت آشپزخانه سفید هستند ، اگر سبک دکوراسیون آنها کلاسیک است بهتر است از ام دی اف با روکش ممبران استفاده کنند و اگر دکوراسیون منزلشان مدرن است از کابینت های ام دی اف با روکش هایگلاس استفاده کنند .

 

 

کابینت آشپزخانه سفید
کابینت آشپزخانه سفید

 

نکات مهم هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه باید به گونه ای باشد که به عمق کابینت دسترسی داشته باشیم . اگر عمق کابینت خیلی زیاد است می توانید از ریل در کابینت استفاده کنید تا به راحتی بتوانید آن را جلو کشیده و به لوازمی که در آن قرار دادید دسترسی داشته باشید . همچنین کابینت هایی که در کنج قرار دارند دسترسی کمتری دارند برای همین بهتر است از پنل های چرخان استفاده کنید . نکته بعدی انتخاب صفحه ای روی کابینت است که از جنس فلز ، چوب و یا سنگ می باشد . سنگ های مرمر و گرانیت ضد آب و باکتری هستند و همچنین جذابیت خاصی ایجاد می کنند . استفاده از چوب برای صفحه رویی کابینت به دلیل بافت چوب و هماهنگی با جنس کابینت زیبایی خاصی دارد و آشپزخانه را شیک تر می کند .

 

کابینت آشپزخانه
کابینت آشپزخانه

 

  • ۹۹/۰۸/۰۶
  • مهشید سهیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی