مبلمان خانگی و اداری

فروشگاه اینترنتی مبلمان خانگی و اداری

مبلمان خانگی و اداری

فروشگاه اینترنتی مبلمان خانگی و اداری

فروش آنلاین انواع محصولات چوبی سرویس خواب | مبل | بوفه | میز ناهار خوری | تخت خواب | ساعت ایستاده | گرامافون | میز و صندلی اداری | میز تلویزیون

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

پرده آشپزخانه یکی از مواردی است که می تواند در دکوراسیون آشپزخانه تاثیر گذار باشد .

پرده آشپزخانه یکی از مواردی است که می تواند در دکوراسیون آشپزخانه تاثیر گذار باشد . آشپزخانه ها معمولا دارای یک پنجره برای تهویه هوا هستند که با انتخاب یک پرده مناسب برای آن می توانید به زیبایی پنجره و دکوراسیون آشپزخانه کمک کنید . برای اینکه بتوانید پرده را به درستی انتخاب کنید این مطلب ر ا از دست ندهید .

 

پرده آشپزخانه
پرده آشپزخانه

 

جنس و رنگ پرده آشپزخانه

قبل از رفتن به خرید پرده ، پنجره را اندازه گیری کنید تا بتوانید پرده مناسب را خریداری کنید . پرده آشپزخانه باید جنس مطلوب و با کیفیتی داشته باشد و چون احتمال کثیف شدن آن زیاد است بتوانید برای دفعات زیاد آن را بشویید . همچنین جنس پرده باید در برابر نور آفتاب مقاومت کافی داشته باشد . پرده هایی که از جنس پارچه نخی هستند گزینه مناسبی برای آشپزخانه می باشند و در برابر شست و شو و نور آفتاب مقاومند .

رنگ پرده آشپزخانه تاثیر زیادی روی دیزاین و دکوراسیون آشپزخانه دارد و باید با رنگ دکوراسیون و دیوار های آشپزخانه هماهنگی داشته باشد . برای آشپزخانه های کوچک پرده رنگ روشن انتخاب کنید تا فضا بزرگ تر و دلبازتر به چشم بیاید . اگر نور زیادی از پنجره وارد می شود و اذیتتان می کند پرده را از رنگ های تیره انتخاب کنید تا جلوی نور آزار دهنده را بگیرد .

 
پرده آشپزخانه
پرده آشپزخانه

آشنایی با انواع مدل های پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه فانتزی

پرده های فانتزی از جمله پرکاربرد ترین پرده ها برای آشپزخانه هستند . طرح و جنس پارچه در این مدل پرده اهمیت زیادی دارد و روی مدل پرده و زیبایی پرده تاثیر گذار است . پرده های فانتزی محیط آشپزخانه را زیبا و جذاب می کنند و آن را از سادگی و یکنواختی خارج می کنند . پرده فانتزی برای افرادی که به دنبال جذاب کردن فضای دکوراسیون منزلشان هستند یک انتخاب ایده آل به حساب می آیند .

پرده آشپزخانه فانتزی

پرده آشپزخانه ریلی

پرده های ریلی و پلیسه ای طرفداران خاص خود را دارند و افرادی هستند که دوست دارند از این نوع پرده برای پنجره آشپزخانه استفاده کنند . این پرده ها به دلیل ساده بودن از مد نمی افتند و زیبایی پنجره را بیشتر می کنند .

پرده آشپزخانه بالارونده

پرده های بالارونده از پرده های مناسب برای آشپزخانه هستند . این مدل پرده ها دارای دوخت زیبایی هستند و فضای کمی اشغال می کنند . این مدل پرده ها مناسب آشپزخانه های کوچک هستند .

پرده آشپزخانه کافه ای بلند

بلندی این پرده ها ۱۱۵ سانتیمتر است و سرتاسر پنجره را می پوشاند و از سقف تا کف آشپزخانه آویزان هستند . این مدل پرده برای کسانی نمی خواهند به بیرون دید داشته باشند و حریم شخصی برایشان مهم است مناسب می باشند .

 

پرده آشپزخانه کافه ای بلند
پرده آشپزخانه کافه ای بلند

 

پرده آشپزخانه کافه ای نیمه بلند

پرده کافه ای نیمه فقط نیمه پایینی پنجره را می‌پوشاند و خیلی راحت با دکوراسیون آشپزخانه ست می‌شود . این نوع پرده دارای طرح های مختلفی است و می توانید طرح و رنگ آن را با توجه به دکوراسیون آشپزخانه و سلیقه تان انتخاب کنید . این پرده ها این امکان را ایجاد می کنند که نور کافی وارد آشپزخانه شود .

پرده آشپزخانه کافه ای نیمه بلند
پرده آشپزخانه کافه ای نیمه بلند

والان آشپزخانه

والان نوعی پرده است که فقط قسمت بالای پنجره را می‌پوشاند . پرده های والان برای آشپزخانه های کوچک مناسب هستند . پرده های والان مدل های متنوعی دارند از جمله پرده والان بالونی ، پرده والان تابدار ، پرده والان جعبه‌ای پلیسه‌ای .

مدلهای جدید پرده کرکره آشپزخانه

پرده های کرکره ای در مدل های مختلف ساده و طرح دار تولید می شوند پرده های کرکره برای انواع دکوراسیون در خانه های کوچک و بزرگ استفاده می شوند . پرده های کرکره جدید از جنس چوب و آلومینیوم ساخته می شوند که مدل های چوبی برای دکوراسیون آشپزخانه مناسب هستند . این پرده ها قابلیت تنظیم نور را دارند . پرده کرکره ساده برای آشپزخانه کوچک مناسب است و پرده های کرکره طرح دار برای آشپزخانه های بزرگ مناسبند . رنگ این مدل پرده را با توجه به فضای دکوراسیون آشپزخانه و سلیقه خودتان انتخاب کنید .

مدلهای جدید پرده زبرا آشپزخانه

پرده های زبرا یا شید از مدل های پرده آشپزخانه مدرن هستند . این پرده ها از جنس های خشن و زبر مانند پلی اتیلن و پارچه زبر توری تولید می شوند . پرده های زبرا روی یک قاب مخصوص نصب می شوند و با یک ریسمان بالا و پایین می روند . پرده های زبرا بعنوان عایق عمل می کنند و در برابر گرما و سرما مقاومت می کنند . سه مدل پرده زبرا یا شید آشپزخانه شامل : رومی ، بامبو و رول می باشند .

 

پرده آشپزخانه
پرده آشپزخانه

 

پرده شید رومی

پرده شید رومی از جمله مدل‌های پرطرفدار می باشد که بصورت یکپارچه بالا و پایین می‌شود و به راحتی جلوی عبور نور را می‌گیرد . پرده شید رومی از جنس چوب یا پارچه‌های خشک تولید می شود . این پرده را اگر با دکوراسیون و رنگ آشپزخانه ست کنیم نمای شیک و مدرنی پیدا می کند و دکوراسیون آشپزخانه را زیبا تر می کند .

پرده شید بامبو

پرده شید بامبو نمای گرمسیری دارد و احساس آرامش و راحتی را به محیط آشپزخانه القا می کند . جنس این پرده از مواد طبیعی می باشد و برای کسانی که حامی محیط زیست هستند مناسب است . پرده بامبو دارای ظرافت زیادی است و کمی نور هم از آن عبور می کند و بخاطر ظرافت احتمال آسیب دیدگی آن زیاد است .

پرده شید رول

پرده شید رول از جمله پرده های ساده است که اجازه عبور نور و اشعه های زیان آور آن را نمی دهد و همچنین جلوی نور و روشنایی فضا را نمی گیرد . این پرده خیلی راحت نصب می شود و یک فضای یکدست ایجاد می کند . پرده رول بخاطر سادگی خیلی راحت با انواع دکوراسیون هماهنگ و ست می شود . همچنین این نوع پرده به آسانی تمیز می شود و برای کسانی که دغدغه نظافت و شستن پرده آشپزخانه را دارند گزینه مناسبی است .

پرده آشپزخانه شید رول
پرده آشپزخانه شید رول

پرده آشپزخانه حریر

پرده‌ آشپزخانه حریر از جنس پارچه بسیار سبکی تولید می شود . این مدل پرده هم محیط را روشن می کند و هم به بیرون دید ندارد و از حریم شخصی افراد محافظت می کند . این پرده دارای رنگ های روشن می باشد و لطافت پارچه حریر به زیبایی آشپزخانه کمک می کند . پرده های حریر به راحتی روی پنجره نصب می شوند و تنها مشکل آنها این است که عایق حرارتی نیستند .

چند نکته در مورد انتخاب پرده آشپزخانه

  1. برای آشپزخانه با دکوراسیون کلاسیک که رنگ کرم غالب است ، پرده با رنگ سفید مناسب است . پرده سفید با این نوع دکوراسیون به زیبایی ست و هماهنگ می شود .
  2. اگر دکوراسیون آشپزخانه ساده و مدرن است پرده شید با رنگ تیره و یا پرده کرکره ساده میتواند مناسب باشد . رنگ تیره در این نوع دکوراسیون در نگاه اول چشم را خیره می کند و دکوراسیون زیبایی خلق می کند .
  3. در دکوراسیون آشپزخانه بومی که معمولا وسایل چوبی زیاد است پرده نخی شطرنجی گزینه مناسبی است . رنگ پرده را از رنگ های کلاسیک تیره انتخاب کنید .
  4. برای آشپزخانه با دکوراسیون صنعتی که در آن ترکیبی از چوب و فلز با رنگ تیره به کار رفته ، پرده آشپزخانه شید رومی با رنگ خاکستری مناسب است .

 

پرده آشپزخانه
پرده آشپزخانه

 

  • ۹۹/۰۸/۰۶
  • مهشید سهیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی